اینشتین می گفت که عمر انسان در آسانسور بیشتر می گردد؛ پزشکان می گویند که آسانسورسواری، عمر را کوتاه می نماید

به گزارش کنفرانس هکا، سوار شدن آسانسور برای راحتی فوق العاده است، اما یک مطالعه تازه نشان می دهد که آسانسور هیچ یاریی به طول عمر شما نمی کند و درمقابل، انتخاب راه پله می تواند به شما یاری کند تا زندگی طولانی تری داشته باشید.

اینشتین می گفت که عمر انسان در آسانسور بیشتر می گردد؛ پزشکان می گویند که آسانسورسواری، عمر را کوتاه می نماید

به گزارش خبرنگاران ، استفاده از آسانسور صرفا برای راحتی در جابه جایی عمودی نیست. همه دانشجویان رشته های علوم پایه و مهندسی در درس فیزیک، اصل هم ارزی نسبیت عام را خوانده اند که حرکت شتابدار در آسانسور معادل حضور در میدان گرانشی است و زمان در حضور میدان گرانشی، کندتر می گذرد. این یافته اینشتین در آثار علمی تخیلی برجسته ای مانند میان ستاره ای اثر کریستوفر نولان نیز به زیبایی نشان داده شده است.

با این حال به نقل از ایسنا، استفاده از آسانسور هیچ یاریی به طول عمر شما نمی نماید و درمقابل، انتخاب راه پله می تواند به شما یاری کند تا زندگی طولانی تری داشته باشید. به طور تعیین، بالا رفتن از چند پله در روز، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ را کاهش می دهد حتی اگر سابقه مسائل قلبی داشته باشید.

دکتر سوفی پادوک(Sophie Paddock)، نویسنده این مطالعه از دانشگاه آنگلیا شرقی و بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ می گوید: اگر هر دو گزینه پله ها یا آسانسور را دارید، به سراغ پله ها بروید، زیرا این کار به قلب شما یاری می نماید. حتی فعالیت های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره های کوتاه بالا رفتن از پله ها می تواند یک هدف دست یافتنی برای فعالیت های روزانه باشد.

بیماری های قلبی عروقی دلیل اصلی مرگ ومیر در بسیاری از کشورهای دنیا ازجمله ایالات متحده هستند، اما محققان می گویند که ورزش منظم می تواند به پیشگیری از آن یاری کند. متأسفانه، مطالعه تازهی که در مجله ESC Preventive Cardiology 2024 ارائه شد، نشان می دهد که از هر چهار فرد بزرگسال در سراسر دنیا، یک نفر از سطوح توصیه شده فعالیت بدنی برخوردار نیست.

در ایالات متحده، بزرگسالان باید هر هفته حدود 150 دقیقه ورزش با شدت میانه داشته باشند که این اندازه، معادل 30 دقیقه پیاده روی سریع روزانه در 5 روز از هفته است. بعلاوه اضافه کردن دو روز فعالیت های تقویت عضلانی توصیه می گردد که در آن، همه گروه های عضلانی اصلی از جمله پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه ها و بازوها درگیر شوند.

جزئیات پژوهش

دکتر پادوک خاطرنشان می نماید که بالا رفتن از پله ها، ورزشی آسان و قابل دسترس است که افراد می توانند در هر مکانی انجام دهند، از ساختمان آپارتمانی خود گرفته تا پارک های شهری. با در نظر گرفتن این موضوع، این مطالعه تازه به آنالیز تأثیر بالا رفتن از پله بر طول عمر و سلامت قلب پرداخته است.

این گروه 9 مطالعه قبلی را در خصوص بالا رفتن از پله ها با بیش از 480 هزار شرکت نماینده جمع آوری کرد. این مطالعات مجموعه وسیعی از شرایط را مورد آنالیز قرار داد و درمورد تعداد پله هایی که شرکت نمایندگان از آن بالا رفتند یا سرعتی که از آن پله ها بالا رفتند، تفاوتی قائل نشد. این 9 گزارش شامل افراد سالم و بعلاوه افراد مبتلا به بیماری شریانی محیطی یا سابقه حملات قلبی بود. شرکت نمایندگان از 35 تا 84 سال سن داشتند.

به طور کلی، این مطالعه تازه نشان داد که بالا رفتن از پله ها با کاهش 24 درصدی خطر مرگ به هر دلیلی ارتباط دارد. شرکت نمایندگان بعلاوه 39 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی قرار گرفتند. علاوه بر این، بالا رفتن از پله ها به این شرکت نمایندگان یاری کرد تا از بعضی از عوارض عمده بیماری های قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته جلوگیری نمایند.

دکتر پادوک می گوید: بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می کنیم که پله نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هرچه فردی از پله ها بیشتر بالا برود، مزایای بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه و چه در جای دیگر، از پله ها بهره ببرید.

5454

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16984

به "اینشتین می گفت که عمر انسان در آسانسور بیشتر می گردد؛ پزشکان می گویند که آسانسورسواری، عمر را کوتاه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینشتین می گفت که عمر انسان در آسانسور بیشتر می گردد؛ پزشکان می گویند که آسانسورسواری، عمر را کوتاه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید