ببینید، خودروهای فرمول وان در پیست ابوظبی دیوانه شدند!

به گزارش کنفرانس هکا، لیگ تازه اتومبیل رانی ابوظبی موسوم به A2RL را در هیچ جای دیگر ندیده اید؛ زیرا این مسابقه بدون راننده برگزار می گردد. خودروها با تکیه بر فناوری خودران و هوش مصنوعی، صحنه های عجیبی را روی پیست خلق کردند.

ببینید، خودروهای فرمول وان در پیست ابوظبی دیوانه شدند!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، اتومبیل رانی با خودروهای خودران، رویداد تازه و مهیجی است که اولین مسابقه رسمی آن امروز در پیست یاس مارینا ابوظبی که میزبانی مسابقات فرمول یک را هم انجام می دهد، برگزار گردید. مسابقه با پیروزیت آغاز شد و به انتها رسید، اما این به معنای برگزاری رویدادی بی نقص نبود!

به نقل از زومیت، در مرحله معین خط مسابقات اتومبیل رانی بدون راننده ابوظبی، خودروهای Dallara Super Formula که به دوربین ها و نرم افزارهای پیچیده مجهز بودند، به طرز عجیبی برای تکمیل یک دور کامل با مشکل روبرو شدند.

خودروها هنگام معین خط به طور ناگهانی تغییر مسیر می دادند که نمونه ای از آن در ادامه قابل مشاهده است:

در بعضی از موارد، خودروها به دور خود می چرخیدند:

گاهی اوقات در مسابقه ابوظبی، خودروها با دیوار برخورد می کردند:

در بعضی از حالت ها، خودروها برای استراحتی کوتاه از مسیر خارج می شدند:

اگرچه مسابقه اتومبیل رانی خودران در ابوظبی با مسائل متعددی روبرو شد، گزارشگران می گویند این خودروها مرزهای علم و فناوری را جابه جا خواهند کرد.

هنگام آغاز مسابقه اصلی اتومبیل رانی خودران در ابوظبی، صدرنشین با نام Polimove در دور چهارم از مجموع هشت دور، آغاز به چرخیدن به دور خود کرد. خودروی دوم با نام Tum پیروز شد به راحتی از کنار رقیبش عبور کند، اما پس از مدت کوتاهی مسئولان مسابقه پرچم زرد را نشان دادند. از آنجا که این خودروهای هوش مصنوعی به قوانین احترام می گذارند، دو خودروی پشت سر Polimove متوقف شدند و حاضر به سبقت گرفتن از خودروی متوقف شده نبودند.

در نهایت، حدود یک ساعت پس از آغاز دور اول مسابقه خودروهای خودران ابوظبی، خودروها توانستند هشت دور مسابقه را به انتها برسانند. در نهایت Tum برنده مسابقه شد.

فعلاً در روزهای ابتدایی اتومبیل رانی خودران هستیم و با گذشت زمان، شاهد پیشرفت های چشمگیری در این حوزه خواهیم بود. فناوری خودروهای بدون راننده از سال 2017 که Roborace اولین مسیرش را طی کرد، راهی طولانی را پیموده است و تماشا اینکه در آینده به چه پیشرفت هایی خواهد رسید، بسیار مجذوب کننده به نظر می رسد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16999

به "ببینید، خودروهای فرمول وان در پیست ابوظبی دیوانه شدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید، خودروهای فرمول وان در پیست ابوظبی دیوانه شدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید