ببینید، در پمپ های بنزین امارات نیازی نیست پیاده شوید، ربات ها خودشان بنزین می زنند!

به گزارش کنفرانس هکا، امارات متحده عربی در حال استقرار بازوهای رباتیک در پمپ های بنزین خود برای رباتیک کردن روند سوخت گیری است. به لطف این بازوهای رباتیک، بیش از 20 میلیون نفر سوخت بهتر و سریع تری را برای خودروهای خود دریافت می نمایند و هدررفت سوخت به حداقل خواهد رسید.

ببینید، در پمپ های بنزین امارات نیازی نیست پیاده شوید، ربات ها خودشان بنزین می زنند!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ایسنا، شرکت ملی نفت ابوظبی تازهترین نوآوری خود را معرفی کرد، بازوی رباتیکی که برای سوخت گیری خودرو در پمپ بنزین ظرف چند ثانیه طراحی شده است. این بازوی رباتیک دریچه باک بنزین را باز می نماید، درپوش آن را جدا می نماید و باک را به شکل دقیق و آسان پر می نماید.

این بازوی رباتیک نه تنها باک خودرو را به اندازه مناسب پر می نماید، بلکه به لطف بهره گیری از برنامه ای که اندازه دقیق سوخت موردنیاز را تعیین می نماید، در وقت افراد نیز صرفه جویی می نماید.

توسعه این بازوی رباتیک بیش از یک سال به طول انجامیده و نه تنها سرعت آن مثال زدنی است، بلکه سازگاری با محیط زیست و به حداقل رساندن خطرات نشت سوخت نیز از دیگر ویژگی های شاخص آن به شمار می رود.

این بازوی رباتیک چطور کار می نماید؟

وقتی به یکی از پمپ های بنزین ADNOC که به این فناوری مجهز هستند، می رسید، نوع سوخت خود را روی نمایشگر لمسی پمپ یا برنامه مخصوص آن روی گوشی هوشمند خود انتخاب می کنید. بازوی رباتیک، سپس با حرکت دادن نازل و حسگرهای مناسب اطمینان حاصل می نماید که نازل هنگام پمپاژ سوخت به درستی تراز شده باشد. دوربین ها و حسگرها بر این فرآیند نظارت می نمایند و درعین حال اطمینان می دهند که همه چیز به درستی و ایمن انجام می گردد. هنگامی که سوخت رسانی به خاتمه می رسد، بازوی رباتیک، نازل را عقب می کشد و با بستن درب باک و دریچه سوخت، راننده را راهی می نماید.

توسعه این بازوی رباتیک بخشی از استراتژی پنج ساله ای است تا اطمینان حاصل گردد که خودروها به درستی سوخت گیری می نمایند. این فناوری بعلاوه بهره وری کارگران شاغل در پمپ بنزین را افزایش می دهد که به معنای صرف ساعت های کمتری در فضای باز در گرما و سرماست؛ البته از همه مهم تر، زمان انتظار برای مشتریان است که به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.

آینده سریع و پاک

اماراتی ها بعلاوه اولین تجربه شخصی سازی شده با هوش مصنوعی را در منطقه برای سوخت گیری توسعه داده اند. به لطف این برنامه، دوربین های هوشمند، خودرو را شناسایی و آنالیز می نمایند و صفحه های دیجیتال، راننده را برای سوخت گیری راهنمایی می نمایند. همه این کارها را می توان به راحتی از همان پشت فرمان انجام داد و نیازی به ترک خودرو نیست.

مسائل مربوط به سوخت رسانی شامل چالش های مختلفی است، مانند اینکه سطح بالای ترافیک می تواند منجر به طولانی تر شدن زمان انتظار در پمپ های بنزین گردد؛ بنابراین پیاده سازی فناوری های تازه مانند این بازوی رباتیک می تواند کارایی را افزایش دهد و درعین حال نگرانی های ایمنی را رفع و رضایت مشتری را فراهم کند.

این فناوری برای اولین بار در خاورمیانه و برای نخستین بار در آب وهوای گرم تابستان موردآزمایش قرار گرفته و پروژه آزمایشی آن در ابوظبی اجرا می گردد. هدف آن نیز جمع آوری داده ها و اطلاعات است. سپس از این داده ها برای فعال کردن فناوری بازوی رباتیک در سراسر شبکه سوخت رسانی در امارات متحده عربی استفاده می گردد.

اماراتی ها انتظار دارند این بازوی رباتیک تا خاتمه سال به طور کامل عملیاتی گردد و در بیش از 500 پمپ بنزین مستقر گردد و به بیش از 20 میلیون نفر خدمات رسانی کند.

5454

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16991

به "ببینید، در پمپ های بنزین امارات نیازی نیست پیاده شوید، ربات ها خودشان بنزین می زنند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید، در پمپ های بنزین امارات نیازی نیست پیاده شوید، ربات ها خودشان بنزین می زنند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید