برترین سریال های آیو که باید ببینید

به گزارش کنفرانس هکا، اگر هوادار فرهنگ کره ای باشید، حتما درباره برترین سریال های آیو -یا آی یو- (IU) کنجکاوید. او هنرمند جوانی است که رتبه نخست ثروتمندترین خواننده زن کره ای را به خود اختصاص داده و استعدادهای خارق العاده بی شماری در آستین دارد و همیشه برای رشد بیشتر و ارائه تصویری بهتر کوشش نموده است. آیو بیشتر با نقش های ماندگار خود در سریال های آجوشی من و هتل دل لونا شناخته می گردد، اما بارها به خاطر بازی های چشمگیر خود در سریال های دیگر نیز مورد تحسین قرار گرفته است.

برترین سریال های آیو که باید ببینید

لی جی اون که با نام هنری آیو فعالیت می نماید، آهنگساز، خواننده، ترانه سرا و بازیگر پرآوازه ی کره ای است. او با بیش از 15 سال سابقه هنری درخشان به عنوان یکی از ارکان اصلی صنعت تفریح کره جنوبی شناخته می گردد و محبوبیتش به مقدار ای است که به او لقب خواهر کوچک ملت داده اند. طبق اطلاعات سازمان دنیاگرد کره جنوبی، آیو پیروز ترین سولوییست کره ای در جذب گردشگران خارجی است.

او که عمده فعالیت خود را در حوزه موسیقی متمرکز نموده است، در سال 2011 با ایفای نقش به یادماندنی کیم پیل سوک در سریال موزیکال رویای بلند کار خود را در تلویزیون شروع کرد و دو سال بعد با بازی در سریال آخر هفته های شبکه کی بی اِس با عنوان لی سون شین بهترینه بر معروفیت خود اضافه کرد. این ملودرام خانوادگی 50 قسمتی اولین جایزه بازیگری را برای آیو به ارمغان آورد. آیو با بازی در فیلم تجاری و پیروز رویا اولین تجربه سینمایی خود را رقم زد و با فیلم تحسین آمیز دلال ساخته کارگردان معروف ژاپنی کواریدا به جشنواره کن راه پیدا کرد. او در حال حاضر مشغول فیلمبرداری سریال نوش در کنار پارک بو گوم و کیم سونهو است.

اگرچه آیو سابقه بیش از 15 سال فعالیت هنری دارد اما با این وجود در عرصه سینما و تلویزیون، بازیگری گزیده کار است و در انتخاب پروژه های خود دقت و سختگیری بسیاری به خرج می دهد؛ به همین علت همواره هواداران زیادی در گوشه و کنار دنیا، بی صبرانه چشم به راه اخبار نو او هستند. پس بدون مقدمه بیشتر به سراغ معرفی بهترین سریال های آیو می رویم.

1- آجوشی من (My Mister)

  • سال پخش: 2018
  • تعداد فصل ها: 1
  • سازنده: کیم وون سوک
  • سایر بازیگران: لی سون کیون، لی جی ها، پارک هو سان، جانگ کی یونگ
  • امتیاز IMDb به سریال: 9.1 از 10

آجوشی من به جرأت در صدر لیست بهترین سریال های آیو قرار می گیرد و جمع کثیری از منتقدان، شخصیت ماندگار لی جی آن را بهترین نقش آفرینی این بازیگر خوش آتیه می دانند. این مجموعه تلویزیونی تحسین شده برنده جایزه بهترین درام سال 2018 شد و جایزه دِسانگ (بزرگ ترین و مهم ترین جایزه جشنواره های کره ای) بهترین سریال را نیز از آن خود کرد.

اگرچه همبازی آیو در سریال آجوشی من بازیگر باسابقه ای همانند لی سون کیون بود که نامزدی جایزه امی و کسب جایزه اسکار را در کارنامه حرفه ای خود دارد، اما با این وجود آی یو نیز پابه پای بازیگر فقید فیلم انگل، مهارت های استادانه خود در بازیگری را به نمایش می گذارد و با بازی بسیار طبیعی اش به شخصیت رنج دیده لی جی آن روح می بخشد.

داستان عمیق و بی آلایش این سریال پیرامون زندگی مرد میانسال 45 ساله ای به نام پارک دونگ هون و دختر 21 ساله منزوی و سرسختی به نام لی جی آن است. آنها بار جانکاه زندگی سختشان را آرام به دوش می کشند و زخم های یکدیگر را التیام می دهند و بهبود می بخشند. آجوشی من با شخصیت های دوست داشتنی و همدلی برانگیزش، قلب شما را گرم می نماید و نگاهتان را به معنای زندگی تغییر می دهد.

2- عاشقان ماه (Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo)

  • سال پخش:2016
  • تعداد فصل ها: 1
  • سازنده: کیم کیو ته
  • سایر بازیگران: لی جونگی، آیو، کانگ هانول، نام جو هیوک، بک هیون، کانگ هانا
  • امتیاز IMDb به سریال: 8.6 از 10

سریال تاریخی عاشقان ماه اقتباسی از یک رمان غم انگیز چینی به نام بو بو جینگ شین است و یکی از پرهزینه ترین سریال های تاریخی کره جنوبی به شمار میرود. این مجموعه تلویزیونی نزد علاقه مندان سریال های کره ای و به ویژه هواداران آیو چنان محبوبیتی دارد که حتی پس از گذشت 8 سال، هنوز هم عده بسیاری از مخاطبان، در انتظار تماشای ادامه آن هستند؛ اگرچه ساخت فصل دوم این سریال پر ستاره هیچ گاه به وسیله گروه فراوری تأیید نشد.

عاشقان ماه در خصوص دختر جوانی به نام گو ها جین (آیو) است که هنگام خورشید گرفتگی کامل از قرن بیست و یکم، به گذشته های بسیار دور و زمان سلسله گوریو سفر می نماید و داخل قصر در بدن دختری به نام هه سو از خواب بیدار می گردد و به طور ناخواسته درگیر ماجراهای عشقی، سیاست های پیچیده قصر و رقابت میان شاهزادگان برای تصاحب تاج و تخت می گردد.

سریال کره ای عاشقان ماه بدون تردید در میان بهترین سریال های آیو جایگاهی مخصوص دارد. آیو در این سریال در کنار هنرمندان جوان مشهوری همانند لی جونگی، کانگ هانول، نام جو هیوک، بک هیون و کانگ هانا بازی کرد و با اجرای زیبا و تأثیرگذار خود، شخصیت هه سو را در اذهان تماشاگران جاودان ساخت.

3- هتل دل لونا (Hotel Del Luna)

  • سال پخش:2019
  • تعداد فصل ها:1
  • سازنده: اوه چونگ هوان
  • سایر بازیگران: یو جین گو، لی دو هیون،کیم سو هیون، لی جونگی
  • امتیازIMDb به سریال: 8.1 از 10

شخصیت مجذوب نماینده و کاریزماتیک جانگ مان وول قلب بسیاری از بینندگان را در گوشه و کنار دنیا تسخیر کرد. آیو با ایفای این نقش در سریال فانتزی عاشقانه هتل دل لونا بار دیگر استعداد بازیگری غیرقابل انکار خود را به رخ کشید؛ به طوری که تصور بازیگر دیگری به جز او، در نقش جانگ مان وول کاملا محال به نظر می رسد زیرا آی یو با درک درست از ویژگی های رفتاری او و اجرای دقیقش در حرکات بدن و میمیک صورت، نقش جانگ مان وول را با قدرت هرچه تمام تر از آن خود کرد.

هتل دل لونا با موضوع شخصیت جانگ مان وول نخستین بار در سال 2019 منتشر شد و به پربیننده ترین درام شبکه tvn در سال 2019 بدل گشت. این سریال بعلاوه یکی از پردرآمدترین درام های کره ای در تاریخ تلویزیون کابلی کره جنوبی است.

فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی به وسیله خواهران هونگ نوشته شده است. خواهران هونگ از سرشناس ترین نویسندگان کره ای هستند که سریال های محبوبی مثل: خورشید ارباب، تو زیبایی، دختر من و بزرگ ترین عشق را در کارنامه خود دارند.

ماجراها در هتلی اسرارآمیز به نام هتل دل لونا رخ می دهد. جانگ مان وول (آیو) به سزای گناه نابخگرددنی بزرگی که در زندگی پیشین اش مرتکب شده، عمری جاودانه پیدا نموده است و به عنوان مالک و رئیس هتل دل لونا موظف به خدمات رسانی به ارواح سرگردان مردگان است. اگرچه او گناه خود را به یاد نمی آورد اما می داند که تنها راه خلاصش از شرایط فعلی، پیدا کردن کسی است که گناهی بزرگ تر از خودش مرتکب شده است. سریال هتل دل لونا نه تنها در کره جنوبی بلکه در پخش دنیای نیز عملکردی پیروزیت آمیز داشت و در جشنواره های هنری نیز افتخاراتی را کسب کرد.

4- تهیه نمایندگان (The Producers)

  • سال پخش: 2015
  • تعداد فصل ها: 1
  • سازنده: سئو سو مین، پیو مین سو
  • سایر بازیگران: کیم سو هیون، گونگ هیو جین، چا ته هیون، کانگ سونگ یون، نا یونگ هی
  • امتیاز IMDb به سریال: 7.3 از 10

سریال کمدی تهیه نمایندگان یکی دیگر از بهترین سریال های آیو است که نخستین بار در سال 2015 از شبکه kbs پخش شد. آیو در این سریال نقش یک خواننده مشهور را در کنار بازیگران مطرحی مثل گونگ هیو جین، چا ته هیون و کیم سو هیون بازی می نماید.

داستان سریال تهیه نمایندگان در طبقه ششم ساختمان شبکه kbs اتفاق می افتد. جایی که تهیه نمایندگان به فراوری محصولات تلویزیونی مشغول هستند و کارمندان بخش های مختلف برای ساعات متمادی، درگیر برنامه های کاری پر مشغله ای همانند فیلم برداری، تدوین و برگزاری جلسات شبانه هستند. این سریال با روایتی بدیع و متفاوت، روند جالب ساخت آثار تلویزیونی را به تصویر می کشد و مسائل و دغدغه های شاغلین این حوزه را به نمایش می گذارد.

سیندی (آیو) خواننده زن معروفی است که مجبور شده برای بهبود تصویر اجتماعی خود در جایگاه یک هنرمند مردمی، در برنامه های تلویزیونی حاضر گردد و شخصیتی گرم و صمیمی از خود به نمایش بگذارد. تقابل شخصیت سرسخت و مغرور او با تهیه نمایندگان و عوامل برنامه، چالش هایی می آفریند که تماشا اش اصلا خالی از لطف نیست. آیو برای ایفای نقش سیندی نامزد 4 جایزه بازیگری شد.

5- رویای بلند (Dream High)

  • سال پخش: 2012 - 2011
  • تعداد فصل ها: 2
  • سازنده: لی اونگ بوک، کیم سونگ یون
  • سایر بازیگران:کیم سو هیون، به سوزی، اوک تک یون، جونگ وو یون، به یونگ جون
  • امتیاز IMDb به سریال: 7.6 از 10

رویای بلند نخستین تجربه آیو در قامت یک بازیگر آینده دار بود. این سریال موزیکال در سال 2011 از شبکه kbs انتشار یافت و به خاطر مضمون مجذوب نماینده و انگیزه بخش اش به سرعت میان نوجوانان و جوانان محبوب شد و در زمان پخش به میانگین بینندگان با مقدار رقم بالای 20٪ رسید. استقبال از این سریال پرستاره به مقدار ای بود که یک سال بعد، فصل دوم آن نیز فراوری و ساخته شد. رویای بلند در جشنواره های تلویزیونی نیز خوش درخشید و در سال 2011 جایزه دسانگ بهترین سریال تلویزیونی سال را از آن خود کرد.

داستان در یک مدرسه موسیقی اتفاق می افتد و راوی سخت کوشی دانش آموزان رشته های مختلف موسیقی و رقابت آنها با یکدیگر است. دختران و پسران نوجوانی که رویای ستاره شدن در سر دارند و اگرچه در راه رسیدن به معروفیت و پیروزیت با موانع مختلفی روبرو می شوند اما با تمام توان برای دستیابی به هدف خود مبارزه می نمایند و در این مسیر روابط محبت آمیز ارزشمندی را در کنار هم می سازند.

آیو در این سریال نقش کیم پیل سوک را ایفا می نماید. او برای این نقش گریم بسیار سنگینی را تحمل کرد، اما با این وجود اجرایی بی نقص و به یادماندنی از خود ارائه داد. شخصیت کیم پیل سوک دختر نوجوان بااستعدادی است که بارها به علت چاقی و نامطابق بودن با استانداردهای ظاهری رایج، مهارت خارق العاده اش در آواز، نادیده گرفته شده است.

او نیز مانند سایر دانش آموزان کوشش بسیاری برای پیروزیت در رشته موسیقی و خوانندگی می نماید، اما همواره با موانع زیادی روبه رو می گردد. آیا او بالاخره مصاحبه ی سخت مدرسه موسیقی را پشت سر می گذارد و پیروز به ثبت نام در رشته آواز می گردد؟ اگر برای یافتن پاسخ این سوال و شنیدن صدای بهشتی آیو کنجکاو هستید، تماشا رویای بلند را که بدون تردید در لیست بهترین سریال های آیو واقع شده است، از دست ندهید.

6- لی سون شین بهترینه (You Are the Best)

  • سال پخش: 2013
  • تعداد فصل ها: 1
  • سازنده: یون سونگ شیک
  • سایر بازیگران: جو جونگ سوک، گو دو شیم، لی می سوک
  • امتیاز IMDb به سریال: 7.4 از 10

درام خانوادگی لی سون شین بهترینه سال 2013 در روزهای آخر هفته، از شبکه kbs2 کره جنوبی روی آنتن رفت. این مجموعه 50 قسمتی درباره زندگی اعضای یک خانواده است که پس از مرگ ناگهانی پدرشان، شدیدا غمگین و حیرت زده شده اند و در گذر از سوگ عمیق و رنج های دردناک پیش رویشان، معنای حقیقی عشق و شادی را در کنار هم می آموزند.

آیو در این سریال نقش شخصیت محوری لی سون شین را بازی می نماید که ساکن یک جزیره دورافتاده در کره جنوبی است. او کوچک ترین عضو خانواده و دختری باهوش، مهربان و جسور است. لی سون شین پس از فوت پدرش به سئول می آید و کوشش می نماید تا با استفاده از مهارت خوانندگی اش، در یک شرکت تفریح مشغول به فعالیت گردد. او در این مسیر با رئیس یک کمپانی تفریح آشنا می گردد که در کنار هم ماجراهای جالبی را از سر می گذرانند.

سریال کره ای لی سون شین بهترینه هنگام پخش مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرد و آیو به خاطر بازی در این سریال 4 بار نامزد دریافت جایزه ی بهترین بازیگر زن شد و در نهایت یک جایزه را با پیروزیت کسب کرد.

منبع: Comingsoon

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 17000

به "برترین سریال های آیو که باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سریال های آیو که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید