شست وشوی معکوس مو چیست و چه مزایایی دارد؟

به گزارش کنفرانس هکا، اگر موهای شما ظاهر مورد نظرتان را ندارند یا بیش از حد چرب و کم حجم به نظر می رسند، ممکن است نوع محصولاتی که برای شستن آن ها استفاده می کنید یا ترتیب استفاده از آن ها مقصر بروز این شرایط باشد. در این شرایط بسیاری از افراد سعی می نمایند نوع شامپو یا نرم نماینده خود را تغییر دهند، اما بهتر است قبل از انجام این کار، شست وشوی معکوس مو را امتحان کنید.

شست وشوی معکوس مو چیست و چه مزایایی دارد؟

روش شست وشوی معکوس یا استفاده از نرم نماینده قبل از شامپو ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما برای کسانی که موهای نازک و ظریفی دارند و در پی یک راه عالی برای تغذیه و مرطوب کردن آن ها می گردند، انتخاب خوبی محسوب می گردد. اگر کنجکاو هستید که درباره این روش اطلاعات بیشتری کسب کنید، این مقاله از خبرنگاران مگ را از دست ندهید. در این مقاله نحوه صحیح شست وشوی مو به روش معکوس و فواید و عوارض احتمالی آن را شرح می دهیم.

مشکل روش سنتی شستن مو چیست؟

روش سنتی شستن مو هیچ ایرادی ندارد و تقریبا برای همه انواع مو، به خصوص موهای ضخیم، خشک و زبر مناسب است. با این حال، ممکن است برای موهای چرب و نازک گزینه ایدئالی محسوب نگردد.

نرم نماینده ها باعث سنگین شدن موهای نازک می شوند و آن ها را بیش از چرب می نمایند. علاوه بر این، استفاده مکرر از این محصولات اغلب باعث تجمع محصول در پوست سر می گردد. از سوی دیگر، حذف نرم نماینده از روتین مراقبت از مو توصیه نمی گردد، چون بیشتر شامپوها چربی طبیعی مو و پوست سر را از بین می برند و موهای شما را خشک و وز می نمایند. بنابراین برای برطرف این مشکل باید در پی راه حل دیگری بود که شست وشوی معکوس مو یکی از آن ها است.

شست وشوی معکوس مو چیست و چگونه انجام می گردد؟

در این روش ابتدا باید از نرم نماینده بهره ببرید و بعد از آن، موهای خود را با شامپو بشویید. با این کار نرم نماینده یک لایه محافظ روی موهای شما ایجاد می نماید، درنتیجه شامپو باعث پاکسازی ملایم تری می گردد و موها نرم و ابریشمی باقی می مانند.

نحوه شست وشوی معکوس موها

برای شستن موها به روش معکوس، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • موهایتان را خیس کنید و روی آن ها بزنید. اجازه دهید نرم نماینده 10 دقیقه روی موها بماند.
  • موهای خود را با آب بشویید. نرم نماینده را به طور کامل آبکشی نکنید.
  • موهایتان را بزنید. اندازه شامپویی که استفاده می کنید باید از حد معمول کمتر باشد.
  • شامپو را با آب خنک بشویید تا کوتیکول های مو (بیرونی ترین لایه های ساقه مو) بسته شوند.
  • موهای خود را در یک حوله بپیچید تا آب اضافی آن گرفته گردد. سپس اجازه دهید در معرض هوا خشک شوند.
  • موهای خود را مثل همواره شانه کنید و حالت بدهید.

آیا شست وشوی معکوس مو برای همه مناسب است؟

این روش شست وشو برای بیشتر افراد گزینه مناسبی محسوب می گردد. با این حال، کسانی که موهای نازک و چرب دارند بیشتر از دیگران از آن سود می برند. چون شست وشوی معکوس باعث آبرسانی عمیق موها و پف کردن آن ها می گردد. بنابراین موها پرپشت تر و زیباتر به نظر می رسند.

شست وشوی معکوس مو چه مزایایی دارد؟

استفاده از نرم نماینده قبل از شامپو به دلایل متعدد می تواند برای موها مفید باشد. در ادامه به چند مزیت مهم این روش اشاره می کنیم:

  • باعث حجیم و پرپشت به نظر رسیدن موها می گردد.
  • بدون اینکه باعث سنگین شدن موها گردد می تواند آن ها را تغذیه کند و مرطوب نگه دارد.
  • موهای خشک و شنماینده را نرم و ابریشمی می نماید، بنابراین در حین استفاده از شامپو با مشکل گره خوردن آن ها روبرو نمی شوید.
  • برای مدت طولانی از تجمع چربی روی پوست سر جلوگیری می نماید.
  • موها را برای مدت زمان طولانی تری تمیز نگه می دارد و احتیاج به شست وشوی مکرر آن ها را از بین می برد.
  • از تجمع محصول روی موها و پوست سر جلوگیری می نماید.
  • وز موها را از بین می برد و به شما اجازه می دهد که به راحتی موهایتان را بدون استفاده از هیچ محصولی حالت دهید.

برای اینکه از روش شست وشوی معکوس بیشترین بهره را ببرید، باید از نرم نماینده و شامپویی بهره ببرید که مناسب موهای شما باشند. البته ممکن است در مراحل اولیه برای پیدا کردن برترین محصولات به کمی آزمون و خطا احتیاج داشته باشید.

معایب استفاده از نرم نماینده قبل از شامپو چیست؟

شستن موها به روش معکوس هیچ ضرر خاصی ندارد. اما ممکن است روی موهای ضخیم، خشن یا خیلی فر جواب ندهد و حتی باعث وز شدن آن ها گردد. بعلاوه برای کسانی که از شامپوهای شفاف نماینده قوی و حاوی سولفات استفاده می نمایند، کارایی ندارد. چون این افراد بعد از شستن موهایشان با شامپو برای جلوگیری از خشک شدن آن ها به نرم نماینده احتیاج دارند. به همین علت، بسیاری از مردم بعد از شامپو کردن موها مجبور هستند از یک نرم نماینده بعد از حمام (Leave-in conditioner) استفاده نمایند.

علاوه بر این، مهم است که بدانید این روش شست وشو نمی تواند به درمان ریزش مو یاری کند. شست وشوی معکوس باعث می گردد موها پرپشت تر به نظر برسند، اما جایگزین درمان تخصصی ریزش مو نمی گردد. بنابراین مراجعه به پزشک و مداخله زودهنگام برای افزایش واقعی تراکم مو یا پیشگیری از ریزش مو لازم است.

پاسخ به چند سوال رایج درباره نحوه شست وشوی موها

1. آیا می توان از شامپو و نرم نماینده به طور همزمان استفاده کرد؟

شامپوها و نرم نماینده ها 2 هدف متفاوت دارند. بنابراین استفاده از آن ها به طور همزمان توصیه نمی گردد. موهای شما باید قبل یا بعد از استفاده از نرم نماینده عاری از شامپو باشند.

2. آیا استفاده از نرم نماینده قبل از شامپو، روغن طبیعی مو را از بین می برد؟

خیر. نرم نماینده تارهای مو را عمیقا تغذیه می نماید، در حالی که شامپو به حذف بقایای نرم نماینده از روی موها یاری می نماید و مانع تجمع چربی روی آن ها می گردد.

3. آیا شست وشوی معکوس مو به برطرف مسائل پوست سر یاری می نماید؟

خیر، نرم نماینده با پوست سر تماس پیدا نمی نماید. بنابراین هیچ ارتباطی بین این روش شست وشو با مسائل پوست سر وجود ندارد.

4. آیا استفاده از نرم نماینده قبل از شامپو باعث کاهش آسیب دیدگی مو می گردد؟

بله، این روش شست وشو می تواند روند باز شدن گره های مو را آسان تر کند. علاوه بر این، به تغذیه و هیدراته نگه داشتن موها یاری می نماید و باعث می گردد آن ها ظاهر سالم تری داشته باشند.

کلام پایانی

روش معمولی شستن مو که ابتدا از شامپو و سپس از نرم نماینده استفاده می کنید، برای اغلب افراد مشکل خاصی ایجاد نمی نماید. با این حال، شست وشوی معکوس یا استفاده از نرم نماینده قبل از شامپو ممکن است برای موهای شما معجزه کند. این روش برای کسانی که موهای نازک و چرب دارند ایدئال است، اما به افراد با موهای ضخیم و زبر توصیه نمی گردد.

از مزایای شست وشوی معکوس مو می توان به مرطوب کردن موها، پرپشت نشان دادن آن ها و جلوگیری از تجمع محصولات مختلف روی پوست سر اشاره نمود. بنابراین اگر می خواهید موهای درخشان و سالم داشته باشید، این روش ارزش امتحان کردن را دارد.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منابع: stylecraze, byrdie

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16830

به "شست وشوی معکوس مو چیست و چه مزایایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شست وشوی معکوس مو چیست و چه مزایایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید