نکات مهمی که قبل از سفر به آنتالیا باید بدانید

به گزارش کنفرانس هکا، آنتالیا، شهری زیبا و محبوب در سواحل جنوبی ترکیه است که به عنوان یکی از مقاصد گردشگری معروف دنیا شناخته می گردد. با آب و هوای مدیترانه ای خود، آنتالیا دارای تابستان های گرم و زمستان های معتدل است و این امر آن را به یک مقصد طبیعی و سرگرمیی بسیار مجذوب کننده تبدیل نموده است. شهر قدیمی آنتالیا با بازارهای پرآوازه، کافه های سنتی و خیابان های پرشور، گردشگران را به خود جذب می نماید. بعلاوه، سواحل زیبای آنتالیا با شن های سفید و آب های آبی فرصتی عالی برای سرگرمی و استراحت فراهم می نماید.

نکات مهمی که قبل از سفر به آنتالیا باید بدانید

این گزارش به نکات مهم پیش از سفر به آنتالیا اشاره می پردازد.

جاهای تماشای آنتالیا

آنتالیا شهری توریستی و مملو از جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی است که بازدید از همه آن ها در یک سفر امکان پذیر نیست؛ از این رو برای آنکه در طول سفر سردرگم نشوید و از زمان خود برترین استفاده را ببرید، بهتر است در ابتدا لیستی از جاذبه هایی که قصد بازدید از آن ها را دارید، تهیه کنید و سپس برای آن ها برنامه ریزی کنید.

از معروف ترین جاهای تماشای آنتالیا که در تور نوروزی آنتالیا می توان از آنها تماشا کرد، می توان به شهر قدیمی کالیچی، دروازه هادریان، آبشارهای دودن و ماناوگات، موزه باستان آنتالیا و برج ساعت اشاره نمود.

هتل های آنتالیا

آنتالیا مملو از هتل های لوکس و با امکانات و خدمات متنوع سرگرمیی و رفاهی است. هتل ها در آنتالیا تنها محلی برای اقامت نبوده و بخش مهمی از سرگرمی و گردش سفر محسوب می گردد؛ از این رو پیش از رزرو تور نوروز آنتالیا 1403 باید هتل های معروف این شهر و اطلاعات آن ها اعم از امکانات، خدمات، دسترسی و موقعیت جغرافیایی، هزینه رزرو اتاق ها و مواردی مانند آنها را آنالیز و سپس مناسب ترین هتل را رزرو کرد.

هتل مکس رویال کمر ریزورت، هتل دلفین ایمپریال، هتل رکسوس سان گیت و هتل هادریان گیت از جمله محبوب ترین هتل های آنتالیا به شمار می روند.

روش های حمل و نقل در آنتالیا

حمل و نقل و تردد، یکی از نکات ضروری در هر سفر است که نقش مهمی در راحتی و هزینه های سفر دارد. در آنتالیا گزینه های حمل و نقل شامل تاکسی، اتوبوس، دلموش (مینی بوس های عمومی) و تراموا است. باید توجه داشت که هزینه تردد با تاکسی های عمومی یا تاکسی های اینترنتی با توجه به گرانی بنزین در ترکیه تا حدی گران است. برای حمل و نقل عمومی نیز حتما باید کارت بلیط الکترونیک ترکیه را خریداری کرد.

مدارک لازم برای سفر به آنتالیا

سفر به آنتالیا مانند دیگر شهرهای ترکیه نیازی به اخذ ویزا نداشته و با داشتن پاسپورت با شش ماه اعتبار می توان به آن سفر کرد. سایر مدارکی که برای سفر به آنتالیا باید تهیه کرد، شامل بیمه مسافرتی، رزرو هتل و رزرو بلیط هواپیما می گردد.

پاساژها و بازارهای آنتالیا

آنتالیا یکی از مقاصد محبوب عاشقان خرید و برندهای معروف و مطرح جهانی است. این شهر مملو از مراکز خرید - از بازارهای سنتی گرفته تا پاساژهای لوکس و مدرن - است که هر کدام انواع فروشگاه های متنوع اعم از پوشاک، خوراک، لوازم خانگی و امثال آن را در خود جای داده است و بسیاری از برندهای محبوب جهانی مانند ال سی وایکیکی، دفاکتو و زارا نیز در این مراکز شعبه دارند.

از مراکز خرید مطرحی که می توان در آنتالیا از آن ها تماشا کنید، می توان به مرکز خرید تراسیتی، مرکز خرید مارک آنتالیا، مرکز خرید اوت لت دیپو و مرکز خرید آنتالیا ام میگروس اشاره نمود.

رستوران ها و کافه های آنتالیا

سفر به آنتالیا بدون امتحان کردن غذاها و خوراکی های خوشمزه ترکی لطف چندانی ندارد؛ از این رو حتما سر زدن به رستوران ها، کافه ها و حتی غذاهای خیابانی ترکیه را باید در برنامه سفر گنجاند. در تور نوروز آنتالیا می توان سری به رستوران های وهاپ اوستا ات، رستوران لارا بالیک، رستوران آرما، رستوران سراسر فاین داینینگ و بالیکچی میهانسی کاله ایچی زد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 17002

به "نکات مهمی که قبل از سفر به آنتالیا باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهمی که قبل از سفر به آنتالیا باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید