4 مزیت کلیدی پایه نگهدارنده مانیتور که باید بدانید

به گزارش کنفرانس هکا، برای کامپیوتر دسکتاپ انواع و اقسام لوازم جانبی وجود دارد که هرکدام از آن ها مزایایی را ارائه می نمایند. یکی از این لوازم جانبی، پایه نگهدارنده مانیتور است که هنوز بسیاری از کاربران آشنایی زیادی با آن ندارند و فکر می نمایند خرید پایه نگهدارنده مانیتور چندان منطقی نیست.

4 مزیت کلیدی پایه نگهدارنده مانیتور که باید بدانید

اگر شما هم هنوز در این زمینه شک و تردید دارید و نمی دانید آیا پایه نگهدارنده مانیتور ارزش خرید بالایی دارد یا نه، در این مطلب به 4 مزیت کلیدی این محصول می پردازیم.

راحتی چرخش و ارتفاع با پایه نگهدارنده مانیتور

اگرچه مانیتورهای پریمیوم مانند Dell UltraSharp U2723QE و LG UltraWide 49WQ95C معمولاً از پایه های باکیفیت با قابلیت چرخش، ارتفاع و زاویه دید مناسب برخوردار هستند، اما این امر در خصوص بیشتر نمایشگرهای مالی صدق نمی نماید. در واقع، پایه های موجود برای بیشتر این مانیتورها به سختی می توانند قابلیت تغییر زاویه را ارائه دهند، چه برسد به تنظیم ارتفاع مانیتور.

اگر از این پایه های معمولی استفاده نموده باشید، به خوبی با محدودیت های آن ها آشنایی دارید. نکته جالب اینجاست که حتی ارزان ترین بازوهای نگهدارنده نیز در مقایسه با پایه های معمولی مانیتور، قابلیت های به مراتب بیشتر و انعطاف پذیرتری برای تنظیم زاویه، چرخش، دوران و ارتفاع ارائه می دهند. استفاده از پایه های معمولی مانیتور می تواند به چند علت مشکل ساز باشد:

  • عدم تناسب با ارگونومی بدن: اگر مانیتور شما در ارتفاع یا زاویه نامناسبی قرار گرفته باشد، می تواند منجر به درد گردن، شانه و کمر گردد. پایه های معمولی مانیتور اغلب محدوده تنظیمات محدودی دارند که ممکن است نتوانند موقعیت ایده آل را برای شما فراهم نمایند.
  • محدودیت دید: اگر مانیتور شما به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است مجبور شوید سر خود را برای تماشا صفحه نمایش خم کنید یا بچرخانید، که این امر می تواند باعث خستگی چشم و درد عضلات گردد.
  • کاهش بهره وری: عدم آسایش و خستگی ناشی از تنظیم نامناسب مانیتور می تواند تمرکز شما را مختل نموده و بهره وری شما را کاهش دهد.

با استفاده از یک بازوی نگهدارنده مانیتور باکیفیت، می توانید به راحتی موقعیت مانیتور خود را به گونه ای تنظیم کنید که برای شما راحت و ارگونومیک باشد. این امر می تواند به کاهش خستگی چشم و درد عضلات، بهبود شرایط بدن و افزایش بهره وری شما یاری کند.

افزایش فضای خالی میز به لطف پایه نگهدارنده مانیتور

زمانی که تعداد کابل های استفاده شده برای کامپیوتر دسکتاپ و سایر گجت های قرار گرفته روی میز کار شما افزایش پیدا می نماید، همین بی نظمی می تواند بهره وری شما را کاهش دهد. یکی از دلایلی که بسیاری از کاربران سراغ خرید پایه نگهدارنده مانیتور می روند، همین کمبود فضای خالی در میز است. ضمناً برای یادآوری باید بگوییم که اگر استند مانیتور شما دارای پایه های مثلثی باشد، بخش قابل توجهی از فضای میز شما را اشغال می نماید و در این زمینه پایه هایی مدور یا مربع شکل شرایط بهتری دارند.

در نتیجه اگر می خواهید فضای میز خود را آزاد کنید تا راحت تر بتوانید موارد بیشتری بر روی میز کامپیوتر خود قرار دهید، پایه نگهدارنده مانیتور یکی از برترین خرید هایی است که می توانید داشته باشید.

بهبود مدیریت کابل

علاوه بر ایجاد فضای بیشتر، پایه های نگهدارنده مانیتور در پنهان کردن کابل ها به مراتب بهتر از پایه های معمولی عمل می نمایند. بسیاری از پایه های نگهدارنده مانیتور با قلاب ها و گیره هایی برای مدیریت کابل ها ارائه می شوند. با استفاده از چند بند چسبی، می توانید تمام کابل های نمایشگر و برق را در یک دسته جمع نموده و از قلاب ها برای تثبیت آن ها در پشت بازوی مانیتور بهره ببرید.

اما این تمام ماجرا نیست! بعضی از بازوهای مانیتور دارای کانال های داخلی برای عبور کابل ها هستند که به شما امکان می دهد تمام سیم های مانیتور خود را به وسیله آن ها عبور داده و به طور کامل از شر آشفتگی و درهم تنیدگی کابل ها در فضای کار خود خلاص شوید. استفاده از بازوی مانیتور به طور کلی ظاهری مدرن تر و مرتب تر به فضای کار شما می بخشد. با پنهان کردن کابل ها و تنظیم ارتفاع و زاویه مانیتور، می توانید محیط کاری مجذوب کننده تر و کارآمدتر برای خود ایجاد کنید.

عمودی کردن مانیتور

با اینکه پایه های معمولی مانیتور با قابلیت تنظیم چرخش و ارتفاع چندان نایاب نیستند، مدل هایی که به شما امکان چرخش 90 درجه ای مانیتور را می دهند، بسیار کمیاب تر هستند. اینجاست که پایه نگهدارنده نگهدارنده مانیتور می درخشد؛ پس از اتصال مانیتور به پایه موردنظر، می توانید یکی (یا حتی همه) مانیتورهای خود را بچرخانید و آن را به مانیتور یا مانیتورهای عمودی تبدیل کنید.

اگر از جمله کاربرانی هستید که به طور همزمان از دو مانیتور بهره ببرید، توصیه می کنیم حداقل یک بار حالت عمودی (پرتره) را برای یک مانیتور امتحان کنید. مانیتورهای عمودی برای انجام بعضی کارها مانند آنالیز پیغام های دریافتی، خواندن فایل های PDF و دیگر موارد این چنینی بسیار کاربردی باشد. بدون شک حوزه ای که بیشترین بهره را از مانیتور با جهت عمودی می برد، برنامه نویسی است. زمانی که روی پروژه ای با صدها خط کد کار می کنید، تماشا تقریباً دو برابر خطوط کد، می تواند شرایط را به کلی دگرگون کند.

پایه نگهدارنده مانیتور؛ بخریم یا نخریم؟

با وجود تمام مزایایی که پایه های نگهدارنده برای مانیتور دارند، در بعضی شرایط بهتر است به سراغ پایه های معمولی بروید. به عنوان مثال مانیتورهای غول پیکر خمیده یا اولترا واید، ممکن است فشار بسیار زیادی به این نوع پایه های متحرک وارد نمایند. بنابراین اگر مانیتور شما بسیار بزرگ و سنگین است، قبل از خرید پایه متحرک باید تمام جوانب را در نظر بگیرید. اما برای سایر مانیتورها (در صورتی که از این نوع پایه ها پشتیبانی می نمایند)، چنین خریدی کاملا منطقی است و بهره وری شما را افزایش می دهد.

منبع: XDA

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16978

به "4 مزیت کلیدی پایه نگهدارنده مانیتور که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مزیت کلیدی پایه نگهدارنده مانیتور که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید